Język angielski






















Tropiciele śpiewają:
·         „I can run”  https://www.youtube.com/watch?v=QKn5H1cekyo

·         “What comes next- A great kids holiday song. https://www.youtube.com/watch?v=xlZXfkz5fOI

 Tropiciele poznaja słówka:
·         Skip a rop, play on money bars, play hide and seek, play tag, play soccer, snorkel, Sledge. A fountain, the slides, a money bar, a see- saw, a jungle gym, a merry- go – round, the swings, a tire swing, a basketball court, a statue, a sandbox,  a fence, a tennis court.
·         Rzeczowniki policzalne: Apple, lemon, Orange, pear, carrot, cucumber, onion, tomatoe, egg, cup, Glass, jug, fork, knife, spoon, bowl, plate,
·         Rzeczowniki nie policzalne: Sugar, flour, salt, pepper, jam, honey, butter, oil, soda, ketchup, mustard, wine, milk, yoghurt, water, coffe, tea, cocoa, bread, fish paste, chocolate, cheese, salad, cake, pizza, meat,
 
Tropiciele:
·         Poznaj wierszyk „Merry –go- round.”
“The merry-go-round goes round and round
The children laughed and laughed
So many were going round and round
That merry-go-round collapsed”.
Ponad to :
·         zabawa „sit and stand”- nauczyciel pokazuje dzieciom obrazki na plakacie. Prosi aby je nazywały. Mówiąc nazwę czynności, które zawierają słowo „play „ dzieci powinny stawać i klasnać nad głowa, przy nazwach nie zawierających słowa „play” powinny kucnąć . N. może wskazywać obrazki coraz szybciej, kto się pomyli ten siada lub sam nazywać poszczególne obrazki.
·          „Do/Don’t game”- dzieci stoja w kole N. stoi w środku. Wspólnie ustalamy ruchy naśladujące poszczególne czynności z plakatu. Dodajemy 2 kolejne np. play snow balls, play basketballi dla nich również ustalamy ruchy. Nauczyciel wywołuje kolejne czynności w trybie rozkazującym na przemian je nakazując i zakazując. (Przy nakazaniu nowej czynności dzieci maja zacząć ja naśladować przy zakazaniu maja jej nie wykonywać ale kontynuować poprezdnią). Np. Skip a rope (dzieci skacza) Don’t snorkle (dzieci nadal skacza) Snorkle! (dzieci nurkują).

MAJ/MAY

Tropiciele śpiewają:

·         Mother Day’s Song”              https://www.youtube.com/watch?v=A014gTIAeng

·         The Morning Routines Song” https://www.youtube.com/watch?v=eyPfpSt-SXc

·         “Father’s Day song”-             https://www.youtube.com/watch?v=Wzro2goLYSY

 

 Tropiciele poznaja słówka:

·         Mother - mummy, father – daddy

·         Brother, sister, baby, parents, family, pets, grandma, grandpa.

·         Best wishes mummy, Best wishes Daddy

·         I love you mum, I love you Dad.

·         Wake up, eat breakfast, brush your hair, eat lunch, Take a shower, go to Bed, go to school, do your homework, go to the bathroom, Get, dressed, Take a Bath, go to school, wash your face, study, make you Bed, brush your teeth.

 

Tropiciele:

·         rymują:

“This is my mummy, this is my daddy, this is my grandma And this is her dog. This is my brother , this is my sister this is my rabbit and this is my brother’s frog. I love my mummy,

I love my daddy, I love my grandpa, And I love my dog”.

·         Określają  przynależność: This is my brother ‘s frog.

·         poznają zaimki wskazujące: This, that. Np. This is bed, that is toilet, this is tooth brush that is school etc.

·         poznają czasowniki pozwalające określić czynności rutynowe: Get up, put on. Np. : Get up, put your shoes on, get dressed

Ponad to Tropiciele:

·         Bawią się w zabawę: “one , two, three, four, more” – zabawa polega  na tym iż wszyscy siadamy w kółeczku I odliczamy po kolei one, two itd ale osoba która powinna powiedzieć Five mówi “more”, jeżeli tego nie zrobi idzie do kółeczka. Aby wyjść z kółeczka trzeba wykonać zadanie wymyślone przez resztę dzieci.
APRIL/ KWIECIEŃ
 


Tropiciele śpiewają:

·         It's my Job!   „https://www.youtube.com/watch?v=FJL4IfcfFLI

·         “Down by the station “https://www.youtube.com/watch?v=cDvmZMsQm-I

·        “The wheels on the bus”       


Tropiciele poznaja słówka:

·         Triangle, square, rectangle, circle, oval, star, diamond, heart

·         Train, ship, helicopter, bike, motorcycle, bus, car, plane, fire engine..

·         Little Red Riding Hood, grandmother, the wolf, the woodsman.

 

Tropiciele

·         Bawią  sie w zabawę:

“Spider, spider up the web which finger did dead?”

·         Powtarzają  słownictwo “Policeman”, “Fireman”,” Postman”

 

Ponad to Tropiciele:

·         Rozpoznajemy różnice pomiędzy wyrazami góra i dół przy pomocy książki Branda Apsley ”Harold”- „I fly up and down”.

·         Czytamy bajkę Little Red Riding Hood (Czerwony Kapturek)

March
Tropiciele śpiewają:

·         “This is the way the bunny hops”  https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

·         “Easter Bunny song”                         https://www.youtube.com/watch?v=nZLIiq7B85g

·         “The wheels on the bus”               https://www.youtube.com/watch?v=xO7nZ6_K1-0

 

Tropiciele poznaja słówka:

·         Happy, sad, angry, surprised, scared, bored,  tired, sleepy, cold, hot, exhausted, thirsty, hungry, hysterical, sick, scared

·         Bunny, easter egg, basket, cake, hen, chick, duckling, lamb, catkin, spring,  palm, sausage, horseradish.

·         Triangle, square, rectangle, circle, oval, star, diamond, heart

 

Tropiciele rymują:

“Tic tac toe

Give me high,

Give me low,

give me three in a row,

Bunny got hit by U-F-O”

Ponad to Tropiciele:

·         próbują określić swoje  samopoczucie poprzez zastosowanie zaimków osobowych np. I’m angry.

·         za pomocą kształtów powtarzamy kolory  liczby od 1 do 10 oraz ćwiczymy  Konstrukcje „There is /There are”

·         powtarzamy dotychczas poznane słownictwo z bajki o Kocie w butach.








Luty - February


Tropiciele śpiewają:

Valentine's Day Song H-E-A-R-T”  https://www.youtube.com/watch?v=kgAx_sQ0mqE

”The toy Song”          https://www.youtube.com/watch?v=OuUQ1DbDigc

„I’m baby girl”           https://www.youtube.com/watch?v=o_Duyxhf9vQ

 „Chocolate”

Tropiciele poznaja słówka:

·         Cupid, heart, birds, Kiss,puppy, ring, flower, gift, chocolate, sweets

·         Teddy, ball, doll, tran, car, blocks, car, boat, plane, kite, board game

·         Under, over, next to

·         Pirate, clown, witch, princess, fairy

Tropiciele rymują:

·        Poznajemy wierszyk :

·        “Valentines, valentines
Red, white and blue
I'll make a nice one
And send it to you.”

 

Ponad to Tropiciele:

·         Składają życzenia: Happy Valentine's Day

·         Formułujemy pytania “Gdzie jest…”

·         Kot w butach- Puss in Boots cz.2 (słownictwo: Mill, miller, father, sons, die, oldest, youngest, middle, give, take, cat, donkey, fat, thin, food, money,look up, bring, a pair of boots, hat, coat, clever

·         Zadajemy pytania i udzielamy na nie odpowiedzi ( children’s name) are you a cat?? No/Yes

·         Konstrukcje  czasownikowe There is/ there are.

·         Gramy w domino owocowe.

 

JANUARY- STYCZEŃ

Tropiciele śpiewają:


„Little snowflake”- https://www.youtube.com/watch?v=tbbKjDjMDok


„ I am a little snowman”.- https://www.youtube.com/watch?v=FczqntFwb6k


“Grandparents Day”- https://www.youtube.com/watch?v=8n2-m95pL4M

 

Tropiciele poznaja słówka:

·         Poznajemy nowe słownictwo za pomocą flash cards (Snowflake, snow, icicles, snowball, snowmen, sledge,  ski, skate, mittens, cold)

·         Budujemy bałwanka za pomocą puzzli oraz poznajemy określanie wielkości kul. (Big ball, small ball, middle ball)

·         Powtórzenie części ciała podczas tworzenia bałwanka (carrot nose, coal eyes, mouth, head)

·         Grandparends, grandpa, grandma

Tropiciele rymują:

·         Poznajemy wierszyk o zimie:

“Winter is never boring,  especially when snow is falling. Come out to us and play.
It's wintertime, hooray!”

Ponad to Tropiciele:

·         za pomocą obrazków i plakatu powtarzamy nazwy zwierząt i dzielimy je na te które zapadają w sen zimowy i takie które trzeba dokarmiać: Bear, hedgehog, fox, owl, mouse, squirell, boar, doe, badger.

·         ćwiczymy rysowanie szlaczków poprzez rysowanie po śladzie drogę zwierząt do miejsc w których zasypiają zimą w lecie.

-Bear- sleep in the  bear’s lair

-Hedgehog sleep in hole.’

-Squirell sleep in hollow.

-Badger sleep in borrow

·        Kot w butach- Puss in Boots cz.1 (słownictwo)


LISTOPAD
Tropiciele śpiewają:

·         „Incy Wincy Spider…” oraz „Pease porrige”- https://www.youtube.com/watch?v=B0odqWV1WOg

·         „What’s the Weather like today?”, - https://www.youtube.com/watch?v=DnGKfOX5bVQ

·         After the bath I try, try,try…”- https://www.youtube.com/watch?v=yZMZsTQ2N7s

 

Tropiciele poznaja słówka:

·         Kitchen, bathroom, bedroom living room , dining room, room, garden

·         soap, toothbrush, toothpaste, shampoo, shower, towel, comb, brush, bath, sink, mirror

·         Sun, rain, cloud, storm, snow, hot, cold.

 

Tropiciele rymują:

“Our little house has a roof,
Our little house has a door.
Our little house has the windows
One – two- three – four”

Wykonujemy prace plastyczną Dom

 

Ponad to Tropiciele:

·         Pytają  o pogodę: What’s the Feather like today?” oraz odpowiadają: It’s stormy, It’s windy, It’s cloudy, It’s sunny, It’s hot, It’s cold, It’s rainy.

 

Zajęcia kończymy  rymowanką „Touch the ground and Reach up high, turn around and wave good bye. Good bye, Good bye see you soon, kiss good bye, good bye, good bye”
 
 
 
 
Październik
Tropiciele śpiewają:


Piosenkę na powitanie „Good Morning”,


„Treat or trick”, „Incy Wincy spider”


https://www.youtube.com/watch?v=4jxcWlq3CBg

Tropiciele poznaja słówka:


·        Ghost, pumpkin, wich, monster, Cowboy, ballerina , pirate,  Owl.

·        Ubrania: Shoes, trousers, t-shirt, skirt, dress, socks, hat, tights, blouse


Tropiciele rymują:

„Lemonade, crushed ice, (with freeze)”
Lemonade crushed ice,
Drink it once, drink it twice
Turn around , touch the ground, FREEZE

Ponad to Tropiciele:
Wykonuja prace plastyczną pt. „Owl”

 


ŚRODA 16 WRZEŚNIA
Tropiciele śpiewają:
Piosenkę na powitanie „Good Morning”,
 „Walking In the jungle” , “This is the way I wash my hands”,  ”Father brown”, “Teddy bear”, “Open shout them”
https://www.youtube.com/watch?v=GoSq-yZcJ-4- „Walking In the jungle”
 
Tropiciele poznaja słówka:

·         Dog, cow, sheep ,hen, cat , fish, duck,  bee, crocodile, giraffe, rhino, elephant, , tiger, monkey, bear, fish, octopus, shell, shell with a pearl, shipwreck, wreck, eel, ship, crab, shark, spade, bucket, crab, turtle, fish.

·         Części ciała: head, shoulders, knees , toes, legs, eyes , ears, nose, belly, fingers


Tropiciele rymują:

 “123,123 make a circle in front of me, All my friends are play with me “

Każde nasze zajęcia będziemy kończyć  rymowanką „Touch the ground and Reach up high, turn around and wave good bye. Good bye, Good bye see you soon, kiss good bye, good bye, good bye”

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz