Tropiciele śpiewają:
·
“What
comes next- A great kids holiday song. https://www.youtube.com/watch?v=xlZXfkz5fOI
Tropiciele
poznaja słówka:
·
Skip
a rop, play on money bars, play hide and seek, play tag, play soccer, snorkel, Sledge.
A fountain, the slides, a money bar, a see- saw, a jungle gym, a merry- go –
round, the swings, a tire swing, a basketball court, a statue, a sandbox, a fence, a tennis court.
·
Rzeczowniki
policzalne: Apple, lemon, Orange, pear, carrot, cucumber, onion, tomatoe, egg,
cup, Glass, jug, fork, knife, spoon, bowl, plate,
·
Rzeczowniki
nie policzalne: Sugar, flour, salt, pepper, jam, honey, butter, oil, soda,
ketchup, mustard, wine, milk, yoghurt, water, coffe, tea, cocoa, bread, fish
paste, chocolate, cheese, salad, cake, pizza, meat,
Tropiciele:
·
Poznaj wierszyk „Merry –go- round.”
“The merry-go-round goes round and round
The children laughed and laughed
So many were going round and round
That merry-go-round collapsed”.
The children laughed and laughed
So many were going round and round
That merry-go-round collapsed”.
Ponad to :
·
zabawa
„sit and stand”- nauczyciel pokazuje
dzieciom obrazki na plakacie. Prosi aby je nazywały. Mówiąc nazwę czynności,
które zawierają słowo „play „ dzieci powinny stawać i klasnać nad głowa, przy
nazwach nie zawierających słowa „play” powinny kucnąć . N. może wskazywać obrazki
coraz szybciej, kto się pomyli ten siada lub sam nazywać poszczególne obrazki.
·
„Do/Don’t
game”- dzieci stoja w kole N. stoi w środku. Wspólnie ustalamy ruchy
naśladujące poszczególne czynności z plakatu. Dodajemy 2 kolejne np. play snow
balls, play basketballi dla nich również ustalamy ruchy. Nauczyciel wywołuje
kolejne czynności w trybie rozkazującym na przemian je nakazując i zakazując.
(Przy nakazaniu nowej czynności dzieci maja zacząć ja naśladować przy zakazaniu
maja jej nie wykonywać ale kontynuować poprezdnią). Np. Skip a rope
(dzieci skacza) Don’t snorkle (dzieci nadal skacza) Snorkle! (dzieci nurkują).
MAJ/MAY
Tropiciele śpiewają:
·
“Father’s
Day song”- https://www.youtube.com/watch?v=Wzro2goLYSY
Tropiciele
poznaja słówka:
·
Mother
- mummy, father – daddy
·
Brother,
sister, baby, parents, family, pets, grandma, grandpa.
·
Best
wishes mummy, Best wishes Daddy
·
I
love you mum, I love you Dad.
·
Wake
up, eat breakfast, brush your hair, eat lunch, Take a shower, go to Bed, go to
school, do your homework, go to the bathroom, Get, dressed, Take a Bath, go to
school, wash your face, study, make you Bed, brush your teeth.
Tropiciele:
·
rymują:
“This is my
mummy, this is my daddy, this is my grandma And this is her dog. This is my
brother , this is my sister this is my rabbit and this is my brother’s frog. I
love my mummy,
I love my daddy,
I love my grandpa, And I love my dog”.
·
Określają przynależność: This is my brother ‘s frog.
·
poznają zaimki wskazujące: This, that. Np. This is bed, that is toilet, this is tooth brush
that is school etc.
·
poznają czasowniki pozwalające określić
czynności rutynowe: Get up, put on. Np. : Get up, put your shoes on, get
dressed
Ponad to Tropiciele:
·
Bawią się w zabawę: “one , two, three,
four, more” – zabawa polega na tym iż
wszyscy siadamy w kółeczku I odliczamy po kolei one, two itd ale osoba która
powinna powiedzieć Five mówi “more”, jeżeli tego nie zrobi idzie do kółeczka.
Aby wyjść z kółeczka trzeba wykonać zadanie wymyślone przez resztę dzieci.
APRIL/ KWIECIEŃ
Tropiciele śpiewają:
·
„It's my
Job! „https://www.youtube.com/watch?v=FJL4IfcfFLI
·
“Down
by the station “https://www.youtube.com/watch?v=cDvmZMsQm-I
·
“The
wheels on the bus”
Tropiciele poznaja
słówka:
·
Triangle, square,
rectangle, circle, oval, star, diamond, heart
·
Train,
ship, helicopter, bike, motorcycle, bus, car, plane, fire engine..
·
Little
Red Riding Hood, grandmother, the wolf, the woodsman.
Tropiciele
·
Bawią
sie w zabawę:
“Spider, spider up the web
which finger did dead?”
·
Powtarzają słownictwo “Policeman”, “Fireman”,” Postman”
Ponad to Tropiciele:
·
Rozpoznajemy różnice pomiędzy wyrazami
góra i dół przy pomocy książki Branda Apsley ”Harold”- „I fly up and down”.
·
Czytamy bajkę Little Red Riding Hood
(Czerwony Kapturek)
March
Tropiciele śpiewają:
Tropiciele poznaja
słówka:
·
Happy,
sad, angry, surprised, scared, bored,
tired, sleepy, cold, hot, exhausted, thirsty, hungry, hysterical, sick,
scared
·
Bunny, easter egg, basket, cake, hen, chick, duckling, lamb, catkin,
spring, palm, sausage, horseradish.
·
Triangle, square,
rectangle, circle, oval, star, diamond, heart
Tropiciele rymują:
“Tic tac toe
Give me high,
Give me low,
give me three in a row,
Bunny got hit by U-F-O”
Ponad to Tropiciele:
·
próbują określić swoje samopoczucie poprzez zastosowanie zaimków
osobowych np. I’m angry.
·
za pomocą kształtów powtarzamy kolory liczby od 1 do 10 oraz ćwiczymy Konstrukcje „There is /There are”
·
powtarzamy dotychczas poznane słownictwo
z bajki o Kocie w butach.
Luty - February
Tropiciele śpiewają:
“Valentine's Day Song
H-E-A-R-T” https://www.youtube.com/watch?v=kgAx_sQ0mqE
”The toy Song” https://www.youtube.com/watch?v=OuUQ1DbDigc
„I’m baby girl” https://www.youtube.com/watch?v=o_Duyxhf9vQ
„Chocolate”
Tropiciele poznaja słówka:
·
Cupid, heart, birds, Kiss,puppy, ring, flower,
gift, chocolate, sweets
·
Teddy,
ball, doll, tran, car, blocks, car, boat, plane, kite, board game
·
Under, over, next to
·
Pirate, clown, witch, princess, fairy
Tropiciele rymują:
·
Poznajemy wierszyk :
·
“Valentines,
valentines
Red, white and blue
I'll make a nice one
And send it to you.”
Red, white and blue
I'll make a nice one
And send it to you.”
Ponad to Tropiciele:
·
Składają życzenia:
Happy Valentine's Day
·
Formułujemy pytania “Gdzie jest…”
·
Kot w butach- Puss in Boots cz.2 (słownictwo:
Mill, miller, father, sons, die, oldest, youngest, middle, give, take, cat,
donkey, fat, thin, food, money,look up, bring, a pair of boots, hat, coat,
clever
·
Zadajemy pytania i udzielamy na nie
odpowiedzi ( children’s name)
are you a cat?? No/Yes
·
Konstrukcje czasownikowe There is/ there are.
·
Gramy w domino owocowe.
JANUARY- STYCZEŃ
Tropiciele śpiewają:
„Little snowflake”-
https://www.youtube.com/watch?v=tbbKjDjMDok
„ I am a little snowman”.- https://www.youtube.com/watch?v=FczqntFwb6k
“Grandparents Day”- https://www.youtube.com/watch?v=8n2-m95pL4M
Tropiciele poznaja
słówka:
·
Poznajemy nowe słownictwo za pomocą flash cards
(Snowflake, snow, icicles, snowball, snowmen, sledge, ski, skate, mittens, cold)
·
Budujemy bałwanka za pomocą puzzli oraz poznajemy
określanie wielkości kul. (Big ball, small ball, middle ball)
·
Powtórzenie części ciała podczas tworzenia bałwanka
(carrot nose, coal eyes, mouth, head)
·
Grandparends, grandpa, grandma
Tropiciele rymują:
·
Poznajemy wierszyk o zimie:
“Winter is never
boring,
especially when snow is falling.
Come out to us and play.
It's wintertime, hooray!”
It's wintertime, hooray!”
Ponad to Tropiciele:
·
za pomocą obrazków i plakatu powtarzamy nazwy zwierząt
i dzielimy je na te które zapadają w sen zimowy i takie które trzeba dokarmiać:
Bear, hedgehog, fox, owl, mouse, squirell, boar, doe, badger.
·
ćwiczymy rysowanie szlaczków poprzez rysowanie po
śladzie drogę zwierząt do miejsc w których zasypiają zimą w lecie.
-Bear- sleep in the bear’s lair
-Hedgehog sleep in hole.’
-Squirell sleep in hollow.
-Badger sleep in borrow
·
Kot w butach- Puss in Boots cz.1 (słownictwo)
LISTOPAD
Tropiciele
śpiewają:
·
„Incy
Wincy Spider…” oraz „Pease porrige”- https://www.youtube.com/watch?v=B0odqWV1WOg
·
„What’s
the Weather like today?”, - https://www.youtube.com/watch?v=DnGKfOX5bVQ
·
After
the bath I try, try,try…”- https://www.youtube.com/watch?v=yZMZsTQ2N7s
Tropiciele
poznaja słówka:
·
Kitchen,
bathroom, bedroom living room , dining room, room, garden
·
soap,
toothbrush, toothpaste, shampoo, shower, towel, comb, brush, bath, sink, mirror
·
Sun,
rain, cloud, storm, snow, hot, cold.
Tropiciele rymują:
“Our little house has a roof,
Our little house has a door.
Our little house has the windows
One – two- three – four”
Our little house has a door.
Our little house has the windows
One – two- three – four”
Wykonujemy prace plastyczną Dom
Ponad to Tropiciele:
·
Pytają
o pogodę: What’s the Feather like today?” oraz
odpowiadają: It’s stormy, It’s windy, It’s cloudy, It’s sunny, It’s hot, It’s
cold, It’s rainy.
Zajęcia kończymy
rymowanką „Touch the ground and Reach up high, turn around and wave good
bye. Good bye, Good bye see you soon, kiss good bye, good bye, good bye”
Tropiciele śpiewają:
Piosenkę na powitanie „Good Morning”,
„Treat or trick”, „Incy Wincy spider”
https://www.youtube.com/watch?v=4jxcWlq3CBg
Tropiciele poznaja słówka:
· Ghost, pumpkin, wich, monster, Cowboy, ballerina , pirate, Owl.
· Ubrania: Shoes, trousers, t-shirt, skirt, dress, socks, hat, tights, blouse
Tropiciele rymują:
„Lemonade, crushed ice, (with freeze)”
Lemonade crushed ice,
Drink it once, drink it twice
Turn around , touch the ground, FREEZE
Ponad to Tropiciele:
Wykonuja prace plastyczną pt. „Owl”
ŚRODA 16 WRZEŚNIA
Tropiciele śpiewają:
Piosenkę na powitanie „Good Morning”,
„Walking In the jungle” , “This is the way I wash my hands”, ”Father brown”, “Teddy bear”, “Open shout them”
https://www.youtube.com/watch?v=GoSq-yZcJ-4- „Walking In the jungle”
https://www.youtube.com/watch?v=PpCeMySBE_c “Teddy bear"
https://www.youtube.com/watch?v=RNUZBHlRH4Y "Open shut them"
Tropiciele poznaja słówka:
· Dog, cow, sheep ,hen, cat , fish, duck, bee, crocodile, giraffe, rhino, elephant, , tiger, monkey, bear, fish, octopus, shell, shell with a pearl, shipwreck, wreck, eel, ship, crab, shark, spade, bucket, crab, turtle, fish.
· Części ciała: head, shoulders, knees , toes, legs, eyes , ears, nose, belly, fingers
Tropiciele rymują:
“123,123 make a circle in front of me, All my friends are play with me “
Każde nasze zajęcia będziemy kończyć rymowanką „Touch the ground and Reach up high, turn around and wave good bye. Good bye, Good bye see you soon, kiss good bye, good bye, good bye”
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz